Wastedserver is gone again Bitcheeeeeeeeez!!!

wastedserver is wéér doooood Bitcheeees!!!!!



Een maandje of wat na mijn laatste geest(ig)verschijning op dit blogske moet ik melden dat de server, de wastedserver, inmiddels al meer dan een week geleden weer van ons is heengegaan. 


Damn voeding voed niet meer! En dus is de server een ware hongersdood gestorven... De pest is dat ik niet echt in de situatie zit dat ik het me kan veroorloven een voeding te kopen. Die ik nodig heb (HD5770 van Asus) kost me zeker meer dan 30 pleuro dus dat is, met de ellende van deze week er weer in mee genomen, niet uit te leggen. Tenminste, voor mij niet,  aan mezelf niet... en aan Arendje al helemaal  niet.

Ben allang blij dat de 26e al vrij ver rond is kwa uitgaven.  De kaartjes heb ik deels gekregen en deels mijn rib uit me lijf voor betaald (2 kaartjes van in totaal 65€ voor 6€) dus ik heb eer nu 4. Ik ga met Leentje (en maak van deze gelegenheid schaamteloos gebruik om tóch een pica van een lekker wijf in dit artikel te zetten :P)

 , en ik begreep dat Fredje mee wilde... 
(Waar ik op een ouwe backup van een gebackupte backup een folder tegen kwam met een ouwe foto van em)

En Jango die had daarna als eerste "Ja ik wil mee" geroepen..... 

Nou, als er 3 man  zijn die door mij van Kaartje voorzien worden mag ik toch hopen dat er een tussen zit die me de heen en terug reis kan sponsoren. Dan hoef ik alleen nog drinken te sourcen voor daar en evt. dingen als kluisje of zo. Da's wél te budgetteren natuurlijk!! :D

Niet dat RL, of de overheid of whatever je het wil noemen dat mij de laatste vijf jaar de meest ongeloofelijke ellende heeft doen ondergaan, niet geprobeerd heeft me ook dit ene feestje dat ik in een jaar nog kan bezoeken onmogelijk te maken. Afgelopen vrijdag kreeg ik te horen dat ik niet meer in de ww zat..... (ja, out of the fucking blue! Nooit inschrijving hoeven verlengen na die laatste keer dat ik me consulent gesproken had, en ik was in de veronderstelling dat (omdat ik 2 jaar WW zou moeten krijgen, en ik er dus in April in terecht gekomen was) nog minstens 4 maanden te gaan had. Nou dus tussen 4 en 8 oktober zijn al weer dagen die geld gaan kosten. Mijn aanvraag moeten doen bij de fucking bijstand. Die gaan natuurlijk weer pushem om te gaan werken.... 


Maar dat geintje (gemiddeld duurt het 8 weken voor een aanvraag tot uitbetalen komt. Moet het dus doen met de centen van de toeslagen) was nog niet genoeg ellende om mijn kant op te sturen. Daar moest natuurlijk een double-whammy van gemaakt worden met een sarcastische twist aan het mes er bij. De belasting dienst had namelijk besloten om tegelijkertijd met dat ww - geintje mijn inkomen over 2012 bijna 4000 euro hoger te berekenen dan het is geweest. Ik heb dat namelijk overgetiept van mijn jaaropgaaf van de ww. Hoe zij aan dat bedrag komen zal me een raadsel blijven (2012 alleen ww gehad) maar heeft wel tot gevolg dat ik voor de huur en zorg toeslag ineens te veel ontvangen zou hebben. De een 900 euries en de ander bijna 200. 

ZONNE GROOTEN ACCEPTGIEROOW JONGEH!!! 


BAM!!


Ik naar Riek er mee, want daar had ik vandaag toch een afspraak mee, en ik dacht dat het wel geregeld zou worden. De belasting dienst is nanelijk ook akkoord gegaan met de stabilisatie overeenkomst en van meer dan 1000 euro extra schuld die binnen een maand overgemaakt moet worden en dus, de belasting kennende wel zal worden verrekend met de te storten toeslagen.... (begin je em te voelen, die sarcastische twist van het mes??)

Maar, waarschijnlijk omdat ik dacht dat het wel geregeld zou  worden en bij de andere schuld geteld zou worden, deze keer is daar natuurlijk geen sprake van. Nee, ik moet bezwaarschriften schrijven tegen de 3 beschikkingen (ja, 2 vorderingen, bezwaar tegen 3 vorderingen.... schiet mij maar lek) en met de jaaropgaaf van ww van 2012 opsturen naar een postbus in Haarlem. Snailmail nog wel...

Nou dat heb ik dus vandaag gedaan, en zodra ze het lezen word de terugvordering op stop gezet tot er een uitspraak is. Ik blijf dus met zorgen, stress en shaggerijnig zitten met de vraag of ik nou wel of niet met kerst te vreten heb voor me kleine, en moet het daar maar mee doen. Ik hoor ze nog zeggen "Ga bij de gkb in de schuldhulp, dan heb je nergens meer last van en na een paar jaar ben je ineens schulden vrij...."

Nou nergens last van. Pffff.... Nog nooit zoveel ellende gehad of zoveel kopzorgen dan door die fucking gkb/budgetbeheer ellende verdomme. Want ja, wat gaat de sociale dienst van mij eisen? Ik zal wel weer verplicht 4 of 8 sollicitaties per week moeten doen ofzo. Gekort worden als ik niet snel genoeg pauper werk accepteer.... En wat doen die toeslagen? Voor hetzelfde geld keuren ze het bezwaar af. Dan heb ik dus over 1 of 2 maanden gewoon helemaal niks meer om van te leven. Want tot nu toe leefde ik van mijn toeslagen. De ww bleef nog geen 200 van over, maar dat is dus nu helemaal 0,0 en het kan wel 8 weken duren voor er een eerste storting van de soos komt. In die tussentijd zou ik dus alleen mijn toeslagen hebben......

Fuk echt ik begin steeds meer en meer te freaken als ik er aan ga denken wat the worst case scenario is. Echt, wie denkt dat ik de 26e niet nasr het beursgebouw gaat kan ongezien heftig pijnlijke en dodelijke ziektes van mij krijgen en lekker kapot vallen. 

Ik moet echt een keer los hoor. In het lastste half jaar is Arendje 1 keer ofzo een of twee nachtjes niet hier geweest, en dat was nog zo kort dag geregeld en was ik  zo blut dat ik de deur niet uit ben kunnen gaan. Als ik niet snel even, al is het maar een paar uur, me versstand op 0 kan zetten en me agressie kan ontladen dan ontplof ik binnenkort! En dan echt he, met een yield van 100 megaton!

Gelukkig gaat het met Arendje allemaal hardstikke goed. Hij heeft het naar zijn zin op school, is retepoopulair bij zijn schoolgenootjes en is bijna altijd vrolijk en gezond! Ook Wendy van de Jeugdzorg is nog steeds razend enthausiast over hoe het er hier aan toe gaat en hoe het er uit ziet en overlaad me steeds met complimenten dus wat dat betreft helemaal geen zorgen. Natuurlijk zijn er wel "dingetjes" maar kleinigheidjes blijf je hebben. Zo plast en poept Arendje s'nachts nog in zijn bed als ie geen luier aan heeft en hij heeft nog wel eens een "ongelukje" met plassen. Dan stelt hij het te lang uit of zo... Maar dat komt ook wel goed. :D

En dat concentratie probleempje dat vind ik eigenlijk niet echt een probleem zoals problemen problemen zijn zeg maar. Da's meer iets waar hij, door mij gedrilled, routine voor moet aanleren om er mee om te gaan. Hij begint met opruimen (bijvoorbeeld) maar na 2 minuten is ie alweer met iets heel anders bezig. Dingen die niet leuk zijn daar is ie zo van afgelijd. 


Dat is iets dat ie waarschijnlijk van mij heeft. Ik ben ook zo, met allerlei dingen tegelijk bezig, voor iemand die er van buiten naar kijkt. Maar dat is niet wat er aan de hand is. Ik ben steeds maar met een ding bezig. Alleen terwijl ik daarmee bezig ben kom ik iets tegen "oh ja dat moest ik ook nog doen. Nou, ik ben er nou toch dus doe ik dat er maar even tussendoor en ga dan verder met waasr ik nu mee bezig ben" en dan ga ik dat doen. Maar dat heeft dus het zelfde probleem, ik kom wéér iets anders tegen en doe dát er dan weer even tussendoor. Zo ben ik steeds met 1 ding bezig maar het lijkt of ik 10 dingen tegelijk doe.



Zelf ben ik nu eigenlijk net aan het leren hoe ik daarmee om moet gaan om toch dingen gedaan te krijgen. Als ze dat nu al bij Arend als een "probleem" gaan zien en behandelen dan is hij er een jaartje of 35 eerder mee dan ik, en gaat dat vast ook wel goed komen. Ik vind het meer een karakter trek dan een probleem in de ontwikkeling eigenlijk.

Maar goed, als dat het grootste probleem van zijn jeugd gaat zijn teken ik er meteen voor!!!

Mijn hobby dingetje met de "deuZige Duistere Drank producties" ben ik ook nog niet beu by the way. Ik heb zelfs al 2 vaste afnemers en met zijn tweeën hebben hun de vraag naar mijn producten al groter gemaakt dan de totale productie dus vanaf de volgende "batch" gaat de prijs omhoog. Alles word duurder, dus ik moet mee indexeren he.. :D

Verder zijn er nog wel dingen te melden, zoals me pc, laptop en server die steeds meer en vaker gebreken beginnen te vertonen of de 42" plasma tv die op de grond kapot aan het wezen is... of dat de kelder is uitgeruimd, de zolder nu in gebruik is genomen om dingen op te bergen voor langere tijd.... Of dat Arend tóch de xbox op zijn kamer heeft gekregen.... dat Areendje er geen ruk aanvind omdat er maar 3 spellen zijn die het nog doen (fifa, tiger woods en dat vecht spelleke) en hij aan alledrie geen ruk aan vind.).... of dat het met Spock ook nog steeds geweldig gaat....

Zou ik wel kunnen melden.... maar ik doe het niet. Het is weer half twaalf geweest op Woensdag. Morgen Arendje weer om half 8 uit bed om naar school te gaan dus ik ga horizontaal wezen op de bank. Met wat geluk pleur ik nog in slaap ook eh... Maar ik ben best kapotdoodafgepeigertmoe van de stress en irritatie die de bezwaarschrift en ww/soos perikelen weer opleverden. Daar word ik moeier van als van 20kilometer lopen onderhand. 


Oh ja, ik ben trouwens tegenwoordig de Pasta-Buddhy! Ik heb Macaronirvana berijkt toen ik vorige week Verlichtte PastaPerfectie schiep! En ik ben niet te vergelijken met Buddha, al zou je dat wel denken. Buddha is namelijk zelf geen god, of goddelijke, en dat ben ik natuurlijk wel degelijk! :D

Tot de volgende deuZige blog blaat!

May the Pasta be with you!

Reacties

Populaire posts